Esra Alkan: “İlkokullara turizm dersi konulmalı”

Reklam

Haber Röportaj: Cazibe Ulutaş – AB Vizyonu

Alkan “turizm konusunda büyük bir tehlike var” diyerek  yıllar geçtikçe her şeyin artık düşünmeme üzerine kurulmuş olduğuna dikkat çekti.

Turizm Yazarı  Yönetmen  ve Yapımcı Esra Alkan “Aslında turizm konusunda büyük bir tehlike var” diyerek  yıllar geçtikçe her şeyin artık düşünmeme üzerine kurulmuş olduğunu söyledi.

M.Ö 10 bin yılından itibaren bu topraklarda çeşitli medeniyetler kurulduğunu ifade eden Alkan şu açıklamaları yaptı: “Biz şuan Türkiye Türkleri olarak buradayız ama gelecekte kim bilir kimlerin olacak bu topraklarda.  Şuan biz elimizdeki bu kadar güzel olan potansiyeli değerlendiremiyoruz.  Şayet elimizdekini değerlendirebiliyor olsaydık bugün dünyadaki bütün ekonomik zorluklar, savaşlar vs. her şey  daha başka türlü olabilirdi.  Ama bizim turizmimiz yani bel kemiğimiz kırılmazdı. Şimdi onun için de turizmin felsefesi diyorum ve kaleme aldığım bir yazıyı da sizinle paylaşmak istiyorum. Şimdi turizmi felsefeye taşımak istiyorum ve onun için de bellek oluşturacak bir turizmi ele aldım. Aslında bunun ekonomi gazetecileri sayfasında da yayınlanmasını isterim.”

“ASLINDA TURİZM İĞNEYLE KUYU KAZMAK GİBİ BİR ŞEY”

Esra Alkan, aslında turizmin iğneyle kuyu kazmak gibi bir şey olduğuna dikkat çekerek “ Popüler turizme belimizi dayarsak ondan sonra böyle güm diye gidiyoruz. Benim de yıllardan beri anlattığım bu.  Biz bize yabancı olduk. İçimizde biri var, kafamızda biri seyahat ediyor ama o biz değiliz. İşte turizm bizi biz yapma, kafamızda seyahat eden birini bedenimize bağlama, bedenimizin elinden tutup onu gezdirme etkinliğidir diyebiliriz” dedi.

Bu açıdan yaklaştığımızda turizm, yaşama çıkarılan bir çağrıdır” diyerek açıklamaları sürdüren Alkan şöyle devam etti: “Bu açıdan yaklaştığımızda turizm, yaşama çıkarılan bir çağrıdır. Yaşama çıkarılan bir çağrı olduğu için huzura açılan kapısız bir kapıdır. Kapıdan içeriye bir kez adımını attığında insan sıkıntılarına karşı savaş açar ve karşılaştığı içselleştirdiği mekânlarını anılarıyla tedavi eder. Sıkıntılarımız engelimiz olmaktan çıkar ve bize hizmet eder duruma dönüşür. Kolay değil turizmle huzura kavuşmak. Yaşamın halinden sıkıldığımız zaman seyahate sığınırız. Bende yaşamın halinden sıkıldığım zaman bir bakıyorum ki bir yere gidiyorum. Hatta nasıl gittim oraya, o  bileti nasıl aldığımı bilmiyorum fakat  çok iyi geliyor. Sanki turizmden başka sığınağımız yok gibi. Turizmde yeni arayışlar her şeyden önce turistin sıkıntılarını tedavi edecek, öyküye bağlanmış bellek mekânlarını tanımlamak bu bellek mekânlarının öyküsüyle turisti yeni serüvenlere taşımak. Entelektüel bir ortam yaratmak zorundayız. “

“SEYAHAT ETMEYEN HAREKETSİZDİR”

Konaklama ve çevre düzenlemelerinin yeniden gözden geçirilmesi gerektiğine dikkat çeken Alkan tek tipliğe karşı çıktı ve şöyle devam etti:  “ Müşterilere gözünüzü kapatın ve sabah kahvaltıda olun diyoruz.  Ortam mükemmel, kahvaltı mükemmel. Hangi ülkedeyiz desem ülke adını bilemezler. Seyahat etmeyen hareketsizdir. Onun ufku birkaç sokak ötesine geçmez ve o kendi dünyasının gözleyenidir. O dünyanın dedikoduları onun zenginliğidir. Demek ki seyahat etmek kendi dünyamızdan o küçük dünyanın dedikodularından uzaklaşmak ve başka dünyaları gözlemlemektir. Herkes herkese her şeye her yere dokunmadır. Dokunma bir armağan olduğu için turizm dünyaya sunulan ya da dünyadan alınan bir armağandır. Seyahat etme ihtiyacımız bilincimizi kovalamaya başladığında yalnızlığımız turizme kapalı olmaktan çıkar artık turist için her şey ödüldür.”

Son olarak Alkan, tabi ki lüks otellere de ihtiyaç olduğunu vurgulayarak itirazının lüks otellerin her yanı sarmasından dolayı olduğunu  “Yoksa beş yıldızlı otellerde ya da daha ultra otellerde ben de ağırlanmayı çok seviyorum ama bıkar insan ona kırk yılda bir ihtiyaç hissederiz. Onun haricinde bir çeşidimizin olması lazım” dedi.

Please follow and like us: